Ing. Kateřina Juríkováreiki mistryně, masérka
a průvodkyně zdravým životem

Granola od Týnky – skvělá bezlepková varianta k tradičnímu müsli

Granola od Týnky – skvělá bezlepková varianta k tradičnímu müsli

Objevila jsem skvělý recept na přirozeně bezlepkovou a velmi chutnou granolu. Bez nadsázky jde o plnohodnotnou náhradou populárního müsli. Tenhle úžasný recept jsem získala jako dárek, kterým mohu plnit sušičku klidně každý den. Děkuji tímto Kristýně Gleissnerové, která dokáže sama připravit vegetariánský, veganský či raw catering až pro šedesát lidí. Společně jsme strávily v kuchyni hodně času při přípravě dvou červencových ochutnávek živé stravy. Kdybyste někdy hledali spolehlivou osobu, která vám zajistí netradiční pohoštění, napište si o kontakt. Nechte si chutnat.

Suroviny:
Pohanka lámanka
Pohankové vločky
Goji (kustovnice)
Hrozinky
Mandle
Lískové oříšky
Sezam černý
Kokosové lupínky
Len zlatý
Sladidlo
Pečící papír

Granola_Kristyna_Gleissnerova_web

Pohanku lámanku namočíme v misce asi na 30-60 minut. Poté ji dobře propláchneme a vysypeme do mísy. V míse smícháme s dalšími ingrediencemi podle vlastní chuti. Doporučuji vždy dodržet skladbu: pohanka + oříšky + sušené ovoce + semínka. Pokud použijeme lněné semínko, tak ho také předem v malé misce namočíme, aby vytvořilo strukturu gelu. Granolu osladíme sladidlem – agáve sirup, javorový nebo jakýkoliv jiný. Vysypeme ji na plech s pečícím papírem a sušíme do 42 st. Celsia nebo pečeme v troubě na nejnižší teplotu dokud směs netvoří pevnější hrudky.

Poznámka:
Hotová granola vydrží v uzavřené sklenici stejně jako musli nebo cerálie. Podáváme ji stejně jako cereálie s jogurtem, mlékem nebo smoothie.

Každý měsíc informace o připravovaných kurzech a další užitečné tipy do vaší e-mailové schránky - přihlaste se k odběru:

X