Ing. Kateřina Juríkováreiki mistryně, masérka
a průvodkyně zdravým životem

Tip na fantastickou výživnou snídani: banánovo-avokádové suflé

Tip na fantastickou výživnou snídani: banánovo-avokádové suflé

Máte rádi sladké snídaně? A věřili byste, že mohou být lahodné a přesto plné vitamínů, hořčíku, draslíku, železa, proteinů a aminokyselin, přitom přirozeně bez mléka, přidaných cukrů a lepku? Vyzkoušejte následující recept, k němuž mě inspirovala Ivana Kyselková. Ta v Plzni sestavuje mj. menu pro velmi chutně a zdravě vařící restauraci Wild Rose (přímo proti lávce pro pěší parkovacího domu Rychtářka).

Nejprve se budete muset popasovat s výběrem avokáda. Zralé poznáte podle toho, že je na omak měkké. Tvrdší kousky můžete nechat několik dní dojít na kuchyňské lince. V případě, že nechcete avokádo konzumovat po změknutí ihned, přendejte ho poté do lednice. Ještě pár dní vydrží. Napoprvé zkuste zajít například do Kauflandu, kde jsou avokádem dobře zásobeni. Přihoďte k tomu ještě banány, a pak už vzhůru do zdravé výživy pro další suroviny (v Plzni nejlépe pochodíte v Bioplanetě).

 

Suroviny na 2 porce

1 menší zralé avokádo

2 menší banány

1 lžíce karobu

2 lžíce pomletých chia semen

1-2 odměrky konopného nebo hráškového proteinu (skvělý je také hráškový s vanilkovou příchutí)

trochu mandlového mléka (případně i vody)

trochu kokosu (nemusí být)

sušené jahody nebo kustovnice na ozdobu (nemusí být)

 

Postup

Oloupeme zralé avokádo a banány, přidáme další suroviny kromě případných jahod či kustovnice. Rozmixujeme dohladka a můžeme konzumovat. Na 1 porci potřebujeme cca 200 g tohoto suflé. Zbytek můžeme uchovat v případě potřeby několik dní v lednici. Dobrou chuť.

Kase

Poznámka: jídlo je vhodné pro vegetariány, vegany, vitariány i bezlepkovou dietu

Tip na závěr: Přečtete si také můj starší článek – Skvělý startovač: ovocná kaše se slunečnicovými semínky a kakaem.

 

 

 

Každý měsíc informace o připravovaných kurzech a další užitečné tipy do vaší e-mailové schránky - přihlaste se k odběru:

X